Słodkie bez cukru? – 5 sposobów jak przekonać dziecko do niejedzenia słodyczy

Kuchnia
malinowa planeta, słodycze dla dzieci

Drogi Rodzicu! Zapewne nie raz odbywa się w waszym domu „wojna słodyczowa”, która często kończyła się kapitulacją z waszej strony. Jak więc mądrze i zdrowo zapanować na małym słodyczowym głodomorem? Aby  wilk był syty i owca cała?

Jest na to sposób 🙂

Po pierwsze:

…mądrze i świadomie musimy edukować nasze Małe Pociechy, pokazując, że istnieją zdrowe produkty, które są naprawdę słodkie z natury.

Do takich należą:

  • świeże i suszone owoce,
  • naturalnie słodkie warzywa (słodkie ziemniaki, marchewka, dynia czy buraki z których możemy wspólnie z dzieckiem upiec pyszne ciasta czy muffinki),
  • zdrowsze zamienniki dla rafinowanego cukru, w postaci: syropu klonowego, z daktyli, naturalnego miodu, ksylitolu (cukru z brzozy) czy stewi.

Po drugie:

…warto ustalić z dzieckiem wspólny rytuał (np. w weekendy) pieczenia ciasteczek zbożowych, czy ciast z dodatkiem warzyw. Dziecko na pewno będzie bardzo chętne i wykaże się inicjatywą i twórczym podejściem do pieczenia J

Po trzecie:

…zadbajcie o zdrowe przekąski do przedszkola czy szkoły – świeże lub suszone owoce, marchewki do chrupania, wspólnie upieczone ciasteczka, którymi dziecko może obdzielić kolegów. Wszyscy na pewno będą zachwyceni i być może przerodzi się to w zdrową „przekąskową” tradycję wśród dzieci 🙂

Dołącz do naszej zamkniętej grupy dla mam /KLIKNIJ żeby dołączyć/

Po czwarte:

…dawajcie dzieciom zdrowy przykład. Nie kupujmy i nie gromadźmy w domu sklepowych słodyczy i nie podjadajmy przy dzieciach „zakazanego owocu”. Tyczy się to również uświadomienia dziadków, którzy „rozpieszczają” wnuki i nagradzają je słodyczami.

Po piąte:

…edukujmy nasze małe pociechy, że rafinowany cukier, sklepowe słodycze, drożdżówki i pączki z mrożonek bardzo niekorzystnie wpływają na zdrowie – powodują problemy z wagą, a ząbki szybko się psują i mogą boleć.

Co w takim razie możemy zaproponować naszym maluchom?

malinowa planeta, co słodkiego dla dzieci, słodycze dla dzieci
Zdjęcie: Olga Pikuła

 

 

 

Lody

Super! Będziemy robić wspólnie lody (1) : sorbety z mrożonych bananów, truskawek lub mleczne z  mleczka kokosowego. Wariacji smakowych jest bardzo dużo i wszystko zależy od pomysłu i upodobań smakowych. Możemy wspólnie z dziećmi przygotować pięknie wyglądające i pyszne w smaku lody w kolorach tęczy.

A co z czekoladą i wszelkimi kremami i smarowidłami?

Na to też jest sposób! Robimy czekoladę z awokado, karobu (zamiennika kakao, które często uczula dzieci i zawiera pobudzając teobrominę), dobrej jakości prawdziwego miodu lub ksylitolu, który dodatkowo ma działanie przeciwpróchnicze i będzie chronił ząbki naszych pociech (zdjęcie tytułowe).

„Słodkie” budynie i kaszki

Przygotujmy je z kasz i mąk bezglutenowych (do takich należą: proso, gryka, kukurydza, ryż oraz komosa ryżowa), z odrobiną miodu lub innego zdrowego zamiennika rafinowanego cukru i w zależności od wariacji smakowych: z karobem (czekoladowa), truskawkowa (z miksowanymi świeżymi lub mrożonymi truskawkami) z bananami lub innymi sezonowymi owocami.

Inne przekąski

Ciasta, ciasteczka, muffinki z dodatkiem warzyw i owoców (2) to kolejna zdrowa propozycja.

Co powiecie na kukurydziany chlebek bananowy (3)?

Może być świetnym i pysznym pomysłem na śniadanie lub słodki podwieczorek. Nie uczula, jest bezglutenowy i niezwykle odżywczy.

A czekoladowe ciasteczka z płatków owsianych z suszoną żurawiną, pestkami słonecznika i cukinią?

Taka solidna porcja zdrowych węglowodanów, zdrowych tłuszczów, witamin i składników mineralnych doda dziecku energii i doskonale wpłynie na funkcjonowanie i rozwój mózgu.

A co do picia?

Ważną kwestią jest również unikanie cukrów w napojach. Nie podawajmy dzieciom kolorowych napojów gazowanych z przerażającą ilością dodanego cukru oraz na pozór wyglądających na zdrowe przecieranych soków marchewko-owocowych oraz soków i napojów z kartonu.

Najlepiej samodzielnie przygotować herbatki owocowe, wody smakowe (ale bez cukru, tylko z cząstkami owoców) lub lemoniady. Warto wyrobić u dziecka nawyk picia czystej wody niegazowanej, która będzie najwłaściwszym wyborem w nawodnieniu organizmu.

—> Neofobia – zaburzenie odżywiania u dzieci, czyli czemu dziecko NIC nie je? /KLIK/

—> Jak rozpoznać klasycznego niejadka i zmotywować go do jedzenia? /KLIK/

—> Co zrobić by niejadek zjadł obiadek? /KLIKNIJ/

—> 3 pyszne śniadanka dla dzieci w 10 minut /KLIK/

—> Daj dziecku przykład! Jak zmienić złe nawyki żywieniowe dziecka /KLIKNIJ/

—> 5 sposobów jak przekonać dziecko do niejedzenia słodyczy /KLIK/

————————–
Autor: Olga Pikuła
www.avokava.com
————————–

 Jeśli podoba Ci się wpis, polub go lub skomentuj na fb klikając /TUTAJ/

Śledź nas na Instagramie, klikając /TUTAJ/

Mamy do ciebie prośbę, jeśli lubisz nas na fb, to kliknij -obserwowanie-, a następnie -wyświetlaj najpierw-.