Zdrowe pomysły na przekąski, w całodziennej podróży z dziećmi

Kuchnia

Wakacje w pełni, bardzo często jadąc na urlop pakujemy całą rodzinę do auta i wyruszamy w kilkugodzinną, lub nawet kilkunastogodzinną podróż. Jest to ogromne wyzwanie logistyczne. Trzeba nie tylko zapewnić dzieciom rozrywki, ale też zdrowe wyżywienie.

Nie kupuj jedzenia na stacjach i w przydrożnych barach

I tak to właśnie jest z tym jedzeniem w podróży, że przydrożne jadłodajnie zazwyczaj oferują lichą jakość potraw (choć w Polsce chyba i tak wyższą niż w Europie). Na stacjach benzynowych znajdują się wyłącznie hot dogi, kanapki w plastikowych pudełkach i inna wysoko przetworzona żywność, od patrzenia na którą robi się słabo. Dlatego najlepszą opcją jest… przygotowanie wałówki!

Oto kilka propozycji, na zdrowe przekąski w podróży:

  1. Nieśmiertelne jaja na twardo. Idealne do szybkiego obrania i zjedzenia w łapce na postoju. A przy okazji jajek, pamiętajmy, by kupując je, zwracać uwagę na ich jakość i nie wybierać tych, których kod zaczyna się od 3. To jaja z chowu klatkowego. Biedne kury spędzające całe swe życie w ciasnych klatkach… My, konsumenci, nie musimy się na to godzić 🙂
  2. Sałatki na bazie kasz. Gotujemy jaglankę albo pęczak, do niej drobno kroimy ulubione warzywa, doprawiamy do smaku, mieszamy i zamykamy w pudełeczku. Idealny posiłek na podróż, z powodzeniem może zastąpić obiad w przydrożnej knajpce.

Dołącz do naszej zamkniętej grupy dla mam /KLIKNIJ żeby dołączyć/

  1. Kanapki! Świeży razowy chleb, wysokojakościowa wędlina, warzywka… Mniam!
  2. Pieczone mięso. Świetnie sprawdzą się udka na dziko, czyli udka z kurczaka obficie doprawione majerankiem. Oczywiście można zastosować inne ulubione przyprawy.
  3. Warzywa pocięte w cząstki, najlepiej papryka, ogórek, marchewka. Z pomidorami trudniej, bo łatwo się zaplamić w podróży. Ale koktajlowe dadzą radę!
  4. Jako podwieczorek świetnie sprawdzą się świeże owoce: jabłka, banany, brzoskwinie czy śliwki.
  5. Nie zapominajmy o czymś na słodko! Tu znowu idealnie sprawdzą się owoce, ale te suszone, np. morele. Poza tym, że są zdrowsze od słodyczy, mają jeszcze jedną cechę, która na pewno przekona tatusiów – nie kruszą się na tapicerkę 😉
  6. A co do przegryzienia? Zamiast paluszków, czipsów czy chrupek kukurydzianych, lepiej kupić orzechy lub migdały. Dzieciaki najbardziej lubią chyba nerkowce 🙂 I tu uwaga: zwracajmy uwagę na skład mieszanek studenckich. Często jest w nich dodatek cukru!
  7. Last but not least – woda! W zamkniętym pomieszczeniu spędzicie wiele godzin. To ważne, żeby zadbać o prawidłowe dotlenienie i nawodnienie organizmu. Dlatego pamiętajmy o wodzie i dla dzieci, i dla siebie. Najlepszym wyborem są wody: nisko zmineralizowana, niskosodowa albo źródlana.

Czasem mamy narzekają, że dzieci nie mają ochoty jeść przygotowanych dla nich w domu posiłków i bardzo chcą kupować jedzenie na stacjach czy w przydrożnych barach. No jasne, że chcą! To przecież coś zupełnie innego niż w domu! Dlatego zadbajmy, by przygotowane w domu jedzenie też miało walor niecodzienności.

Czytałaś już wpis o tym: jak przeżyć podróż z dzieckiem i nie zwariować? /KLIK/

Uatrakcyjnij jedzenie dla dzieci

Dzieciaki uwielbiają przygody. Polecamy fajny sposób: przygotowane posiłki zapakuj w duże szare papierowe torby. Na każdej z nich napisz: „Suchy prowiant” i imię swojej pociechy. Do środka możesz włożyć coś jeszcze: kolorową naklejkę albo mapę waszej podróży. Potem na przystankach zaznaczacie miejsce, w którym jesteście. Nigdy nie mów dzieciom, co mają w danej chwili zjeść. Mogą sobie powyjmować, pooglądać, pooceniać to, co mają. Dzięki temu nie będą zainteresowane jedzeniem ze stacji.

Szerokiej drogi!

—> Neofobia – zaburzenie odżywiania u dzieci, czyli czemu dziecko NIC nie je? /KLIK/

—> Jak rozpoznać klasycznego niejadka i zmotywować go do jedzenia? /KLIK/

—> Co zrobić by niejadek zjadł obiadek? /KLIKNIJ/

—> 3 pyszne śniadanka dla dzieci w 10 minut /KLIK/

—> Daj dziecku przykład! Jak zmienić złe nawyki żywieniowe dziecka /KLIKNIJ/

—> 5 sposobów jak przekonać dziecko do niejedzenia słodyczy /KLIK/

—————————–
Autor: Nina Wojtyra
www.ninawojtyra.pl
—————————-
zdrowe przekąski w podróży